Refleksionsværktøjet - skema
Refleksionsværktøjet er bygget op i 3 rubrikker:
- Refleksionsspørgsmål
- Svar på refleksionsspørgsmålene
- Opmærksomhedspunkter
Her kan du downloade skemaet som WORD-fil: Refleksionsværktøj
|
Refleksionsspørgsmål Spørgsmål til egen rolle som mellemleder og mellemlederens psykiske arbejdsmiljø.
|
Svar på refleksionsspørgsmål Skriv svar, tanker og begrundelse for svar ift. refleksionsspørgsmålet. |
Opmærksomhedspunkter - tiltag og prioriteringer Hvad skal prioriteres? Hvem skal involveres? Hvordan kan det iværksættes? Hvornår er der tid og mulighed for gennemførelse? |
1 |
Er der balance mellem dine kompetencer/indflydelse/viden, og de krav, der stilles til dig som mellemleder? |
|
|
2 |
Har du en tilpas indflydelse på dine arbejdsopgaver? |
|
|
3 |
Har du adgang til relevante informationer, så du kvalificeret kan tage del i virksomhedens beslutninger og strategier? |
|
|
4 |
Oplever du, at du er medinddraget og velinformeret ift. til arbejdspladsens mål og visioner? |
|
|
5 |
Giver din position og arbejdsopgaver som mellemleder mening for dig? |
|
|
6 |
Lykkes det dig at være bindeleddet mellem øvre leder og egne medarbejdere? |
|
|
7 | Bliver du inddraget og involveret i væsentlige beslutninger, med relevans for dit eget arbejdsområde? | ||
8 |
Oplever du anerkendelse for de arbejdsopgaver du udfører, fra din egen leder? |
|
|
9 |
Har du et godt samarbejde med din leder? |
|
|
10 |
Får du støtte, information og feedback fra din leder? |
|
|
11 |
Støtter din leder dig, så du kan lykkes i din ledelsesopgave? |
|
|
12 |
Oplever du, at du er i stand til at håndtere konflikter blandt dine medarbejdere? |
|
|
13 |
Føler du, at du er i stand til at håndtere og gennemføre forandringer? |
|
|
14 | Oplever du, at du er velinformeret og medinddraget i de forandringer, som gennemføres på arbejdspladsen inden for dit arbejdsområde? | ||
15 |
Er de krav, der bliver stillet til dig i dit arbejde som leder tilpas udfordrende? |
|
|
16 |
Lykkes du med at håndtere de mange forskellige krav, der stilles til dig som mellemleder? |
|
|
17 |
Kan du prioritere dine arbejdsopgaver? |
|
|
18 |
Har du og dine ledelseskolleger et godt samarbejde? |
|
|
19 |
Taler du med dine ledelseskolleger om jeres udfordringer? |
|
|
20 |
Har du tillid til dine ledelseskolleger? |
|
|
21 | Oplever du, at der fra medarbejderne er tillid til dig som mellemleder? | ||
22 |
Oplever du, at der fra ledelsens er tillid til dig som mellemleder? |
|
|
23 | Oplever du at tingene går retfærdigt til? | ||
24 |
Oplever du et godt samarbejde med ledelsesgruppen? |
|
|
25 |
Oplever du, at du har et godt samarbejde med dine medarbejdere? |
|
|
26 | Oplever du, at du har et godt samarbejde med din øvre ledelse? |